@Gmail
@Our magic bus
@Twitter

Previous Posts

Monday, September 26, 2005

Aυτός ο Καραγκιόζης...

...πάντα θα μου φτιάχνει το κέφι :-)

Ο Καραγκιόζης φαντάρος - Απόσπασμα από την Πρώτη Πράξη
(η σκηνή παριστάνει αριστερά την καλύβα του Καραγκιόζη και δεξιά το σαράγι)

Χατζηαβάτης
(Εξερχόμενος από το μέρος του σαραγιού)
Απελπίστηκα ο καημένος μια εβδομάδα γυρίζω τώρα να βρω καμμιά δουλίτσα και δεν κατόρθωσα τίποτε... Αχ! αχ!

Ταχήρ
(Εξερχόμενος από το σαράγι)
Τί έχεις πάλι Χατζηαβάτη και βαριαναστενάζεις;

Χατζηαβάτης
(υποκλινόμενος)
Τί ναχω πολυχρονεμένε μου πασά. Μια βδομάδα ψάχνω ο καϋμένος να βρω καμμιά δουλίτσα και δεν το κατόρθωσα.

Ταχήρ
Μη στεναχωριέσαι Χατζηαβάτη, ο Αλάχ είναι μεγάλος, ακριβώς εγώ έρχομαι ψάχνοντας για να σου δώσω δουλειά.

Χατζηαβάτης
(υποκλινόμενος)
Στις διαταγές σου, πασά μου, ο Αλάχ να κόβει μέρες από μένα τον καϋμένο και να σου χαρίζει χρόνια.

Ταχήρ
Άκου λοιπόν, Χατζηαβάτη, θα τρέξεις όλους τους μαχαλάδες και θα τελαλήσεις πως από σήμερα πρέπει να παρουσιαστούν όλοι στο σαράγι για να ντυθούν στρατιώτες για τα μεγάλα γυμνάσια που πρόκειται να γίνουν.

Χατζηαβάτης
(υποκλινόμενος)
Όπως ορίσεις, πολυχρονεμένε μου άρχοντα...

Ταχήρ
Καλά, πήγαινε τώρα Χατζηαβάτη, πάρε μια λίρα μπαξίσι κι άμα τελειώσεις πέρασε από το σαράγι να πληρωθείς.

Χατζηαβάτης
(υποκλινόμενος)
Ευχαριστώ πασά μου, ευχαριστώ και ο Αλάχ να σ' έχη πάντα καλά. (Ο Ταχήρ εισέρχεται στο σαράγι)
Ακούστε κόσμε: Οθωμανοί, Έλληνες, Εβραίοι, Γάλλοι, Άγγλοι, Αμερικάνοι και Κινέζοι από σήμερα να παρουσιασθήτε όλοι στο σαράγι για να ντυθήτε στρατιώτες... Ακούστε καλά...ά...ά.

Καραγκιόζης
(προβαίνει από την καλύβα του)
Βρε τί φωνάζεις πρωί πρωί και ξύπνησες τα γατσούλια μου. (Του δίνει μία κατακεφαλιά)

Χατζηαβάτης
Τί βαράς, βρε κακοχρονιασμένε, Καραγκιόζη; Εγώ κάνω τη δουλειά μου και συ βαράς.

Καραγκιόζης
Χα, χα, χα... Ας γελάσω για να μη σε ξανακαρπαζώσω. Ακούς δουλειά... Δεν είσαι με τα καλά σου, βρε Χατζατζάρη να λες το φώναγμα δουλειά.

Χατζηαβάτης
Αμ' απ' αυτή τη δουλειά, Καραγκιόζη, έβγαλα σήμερα το καρβέλι... Μια ολόκληρη λιρίτσα.

Καραγκιόζης
Δώσε μου τη μισή.

Χατζηαβάτης
Και γιατί να σου δώσω τη μισή!

Καραγκιόζης
Δεν είμαστε φίλοι;

Χατζηαβάτης
E! ναι... Κι επειδή είμαστε φίλοι πρέπει να μοιραστούμε τον κόπο μου;

Καραγκιόζης
Αμ! τί νόμιζες πως θα μοιρασθώ τον κόπο τον δικό μου;

Χατζηαβάτης
Σ' άμα τί σου είπα εγώ, βρε γρουσούζη, να μοιρασθούμε τα λεπτά σου;

Καραγκιόζης
Και γιατί να μη τα μοιρασθούμε; Α! πρέπει να ξέρης για τους φίλους εγώ γίνομαι θυσία.

Χατζηαβάτης
Σ' ευχαριστώ Καραγκιόζη, σ' ευχαριστώ.

Καραγκιόζης
Α! τίποτε... (τεντώνει το χέρι του). Και τώρα κατέβαινε...

Χατζηαβάτης
Τί να κατεβαίνω;

Καραγκιόζης
Τα λεφτά... Το μερδικό μου.

Χατζηαβάτης
Για ποιό μερτικό σου μιλάς;

Καραγκιόζης
Ου! πάλι θα τα λέμε; Κατέβαινε Χατζατζάρη μη σου κατεβάσω την κεφάλα σου απ' την καρπαζιά... Εμπρός. (Σηκώνει το χέρι του) αλά ούνα... αλά ντούε... Αλά (του δίνει μια κατακεφαλιά) τρε... Διαλέγετε κύριοι ποιότητα.

Χατζηαβάτης
Στάσου που κακόχρονο νάχης γρουσούζη (Βγάζει από την τσέπη του και του δίνει μισή λίρα). Πάρε μισή λίρα κι' ας το διάολο να μη σε ξαναδούν τα μάτια μου!

Καραγκιόζης
Γιατί βρε Χατζατζάρη, εγώ που σ' αγαπάω τόσο και σε υποστηρίζω...

posted by mindstripper @ 9/26/2005 11:39:00 pm

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home