@Gmail
@Our magic bus
@Twitter

Previous Posts

Wednesday, May 18, 2011

Σαββοπούλειον (end titles)

Εκνευρίστηκα πάλι. Κι έχω υποσχεθεί στον εαυτό μου να μην το κάνω και να μην ασχολούμαι, όταν αυτό αφορά ανθρώπους που ανήκουν στη γενικότερη κατηγορία των σκουπιδιών, με ό,τι υποκατηγορίες μπορεί αυτή να περιλαμβάνει. Δημοσιογράφους, πολιτικούς, δικαστικούς, αστυνομικά όργανα. Παράλληλα με αυτό, προσπαθώ πολύ να μένω εκτός σε περιπτώσεις που είναι φανερή η πνευματική σύγχυση του ομιλητή, είτε λόγω ψυχολογικών διαταραχών, είτε λόγω ηλικίας.

Θεωρώ ότι ο Σαββόπουλος ανήκει σ' αυτό, το τελευταίο. Κανονικά δεν θα έπρεπε να ασχοληθώ. Πιθανόν να μην ασχολιόμουν, εαν δεν ήταν ο Νιόνιος αυτός που μιλούσε αλλά κάποιος άλλος, κάποιος στου οποίου το πρόσωπο δεν έτρεφα καμμία εκτίμηση, τα λόγια και οι μουσικές του δεν με είχανε κάνει ποτέ να κλάψω ή να γελάσω ή να βγάλω τα σωθικά μου τραγουδώντας "να μας πάρεις μακρυά, να μας πας στα πέρα μέρη". Αλλά δεν μπορώ. Έχω φορτώσει με αυτό το "Να απομακρυνθούν όλοι οι λαθρομετανάστες από το κέντρο της Αθήνας". Το ακούω και νιώθω τα μηνίγγια μου να χτυπάνε. Αυτό επειδή το Νιόνιο τον αγαπούσα. Κι άμα αγαπάς κάποιον, ειδικά αν έχεις μεγαλώσει μαζί του, η σφαίρα του μύθου γίνεται ον αυτόβουλο, χτίζεται σε χρόνο μηδέν, είναι απλά κάτι το ανεξέλεγκτο. Θα μου πεις, δύσκολη η απομυθοποίηση, αλλά δεν μπορώ και να μυξοκλαίω σαν κανένα 15χρονο. Έχεις δίκιο. Είμαι κοτζάμ γαϊδούρα, το αντέχω για δικούς μου ανθρώπους, πολύ περισσότερο για 'είδωλα' άλλων καιρών. Οπότε πάει αυτό. Πες ότι το παλεύω.

Αυτό που δεν παλεύω είναι ότι τα λόγια που βγήκαν από το στόμα αυτού του ανθρώπου, ενός ανθρώπου σύμβολου των γραμμάτων και των τεχνών, θα τα ακούσουν εκατοντάδες χιλιάδες Ελλήνων. Στο twitter πολλοί έγραψαν περί ηλιθιότητας. Εγώ τον χαρακτήρισα "φασίστα". Χαρακτηρισμός άκυρος, γιατί όλο του το παρελθόν μόνο κάτι τέτοιο δεν δείχνει, κι αυτή είναι η πραγματικότητα. Ζητώ δημοσίως συγνώμη λοιπόν γι αυτόν τον χαρακτηρισμό. Αυτό που έπρεπε να έχω γράψει είναι ότι ο Διονύσης Σαββόπουλος μπορεί να μην είναι φασίστας, η δήλωσή του όμως είναι πιο φασιστική από όλα εκείνα που ο ίδιος μπορεί στο παρελόν να καταδίκαζε με κάθε λόγο και κάθε πράξη του. Κι αυτό με κάνει και θλίβομαι διπλά και τρίδιπλα. Πρώτα για εκείνον. Κι έπειτα γι αυτό που κάποτε συμβόλιζε.

"Να απομακρυνθούν όλοι οι λαθρομετανάστες από το κέντρο της Αθήνας."

Μάλιστα. Όλοι οι λαθρομετανάστες. Εκείνοι που έχουν έρθει εδώ και 10-15 χρόνια στα Κάτω Πατήσια και πιάσανε μαζί με τις οικογένειές τους τα υπόγεια, μέσα στη βρώμα και στη μούχλα. Αυτά που δεν τα έπιανε κανένας άλλος, αυτά που οι σπιτονοικοκυραίοι τα είχανε για αποθήκες. Και που τα καλοκαίρια, όταν έπιαναν οι καύσωνες, βγάζανε τα σεντονάκια τους έξω, στα παγκάκια των λίγων πεζόδρομων, και κοιμόντουσαν εκεί. Εκεί που βγάζανε και τις απλώστρες με τα λιγοστά ρούχα που έπλεναν στο χέρι. Εκείνοι που έπιασαν κάτι ετοιμόρροπα σπίτια που φοβάσαι ακόμα κι απ' έξω να περάσεις, αλλάζεις πεζοδρόμιο, βλέπεις τις πλίνθες να εξέχουν πάνω από το κεφάλι σου και σκέφτεσαι "άστο καλύτερα". Εκείνοι που δουλεύανε στο μεροκάματο χωρίς ασφάλεια και χωρίς παροχές ποιός ξέρει για πόσο καιρό, μπας και μαζέψουνε κανα φράγκο να πάρουνε κανένα σπιτάκι για τα παιδιά και τις γυναίκες τους.

Έχω γράψει κι άλλες φορές εδώ για τα Κάτω Πάτήσια και τη γειτονιά μου. Έχω γράψει για το ότι φοβάμαι. Φοβάμαι τόσο που παίρνω το αυτοκίνητο όπου και να πάω πια, κλειδαμπαρώνομαι μέσα και νιώθω λίγο πιο ασφαλής. Το σπίτι μου είναι δίπλα στη Γιάνναρη άλλωστε. Και η Γιάνναρη δεν έχει βαφτεί με αίμα τώρα για πρώτη φορά. Φοβάμαι τόσο που σκέφτομαι όχι πια τόσο σπάνια, ότι μάλλον έχει έρθει ο καιρός να φύγω από δω. Δε θα είμαι και η πρώτη. Τα υπόγεια έχουνε κλείσει και τα καλοκαίρια με τους καύσωνες κανένας δεν κοιμάται πια στα παγκάκια του πεζόδρομου. Στεναχωριέμαι που θα αποχωριστώ τη γειτονιά και τους ανθρώπους της. Τους ανθρώπους της, οι οποίοι τουλάχιστον στο μισό ποσοστό τους, είναι και ήταν ανέκαθεν μετανάστες. Γιατί έτσι ήτανε πάντα τα τελευταία 10 χρόνια οι γειτονιές της Αθήνας. Γεμάτες μετανάστες. Κι άμα σου πω ότι όλοι τους ήτανε νόμιμοι, ειδικά εκείνους τους καιρούς, ξέρω ότι θά 'ναι ψέμματα.

Πώς μπορεί κάποιος να σηκώνει το δάχτυλο και να τους τοποθετεί όλους μαζί σε ένα τσουβάλι πάνω στην έδρα του κατηγορητηρίου, δεν μπορώ να καταλάβω. Δεν το χωράει ο νους μου. Κι επειδή καταλαβαίνω ότι το να έχεις το προνόμιο του δημόσιου λόγου δε σημαίνει αναγκαία ότι έχεις και την πνευματική καθαρότητα αυτού, ειδικά από ένα ηλικιακό χρονικό σημείο και μετά, αυτό, και μόνο αυτό, είναι το ελαφρυντικό που έχω καταχωρήσει στο μυαλό μου για τον κύριο Σαββόπουλο. Αυτό το ίδιο, αποτελεί και το "κατηγορώ" για όσους χρησιμοποιήσουν αυτές του τις δηλώσεις για να προωθήσουν, να ξεγελάσουν, να αποπροσανατολίσουν τον κόσμο προς χάριν κέρδους και τηλεθέασης. Και ξέρω ότι θα είναι πολλοί. Αλλά, όπως σου είπα και πιο πάνω, αυτοί όλοι ξέρω ήδη σε ποιά κατηγορία ανήκουν. Κι επομένως, δεν θα σχοληθώ μαζί τους ούτε στο παραμικρό. Είναι ανάξιοι οποιασδήποτε αναφοράς.

Σε αντίθεση με τον Διονύση τον οποίον αγαπούσα, αγαπώ, και θα συνεχίσω ν' αγαπώ.
Όχι όμως γι αυτό που είναι.
Μόνο γι αυτό που ήταν μια φορά κι έναν καιρό.
____________________

Updated (20/5/2011): Επιστολή Σαββόπουλου προς Ελευθεροτυπία

posted by mindstripper @ 5/18/2011 07:22:00 pm

21 Comments:

Blogger mamma said...

Πάντα πονάει περισσότερο το χτύπημα από άνθρωπο αγαπημένο :(

5/18/2011 09:55:00 pm  
Blogger Кроткая said...

καλά σε λέω εγώ θεά: πλήρης ταύτιση.

5/18/2011 11:47:00 pm  
Blogger gazakas said...

Κάποια έγραψε χτες στο twitter ότι όταν θα πρέπει να χαρακτηρίσουμε κάτι που θα είναι πραγματικά φασιστικό, θα μας έχουν τελειώσει οι λέξεις...

Επειδή κι εγώ, όπως κι εσύ, αγαπώ τον Σαββόπουλο (η σχέση μου μαζί του είναι όπως περιγράφεις την αντίστοιχη δική σου), σκύβω και αφουγκράζομαι με μεγαλύτερη προσοχή τα όσα λέει. Αν άκουσες όλη την τηλεφωνική συνέντευξη και το συμπέρασμα που έβγαλες είναι ότι ο Σαββόπουλος προβαίνει σε μια δήλωση "πιο φασιστική από όλα εκείνα που ο ίδιος μπορεί στο παρελθόν να καταδίκαζε με κάθε λόγο και κάθε πράξη του", τότε αδικείς πολύ κάποιον που αγαπάς πολύ... Ναι, κι εμένα με έτσουξε εκείνο το "όλοι", αλλά άκουσα πολλές φορές όλη τη συνέντευξη και το "φασιστική" δεν προκύπτει από το πνεύμα των λόγων του. Προκύπτουν σίγουρα άλλα, όπως συντηρητισμός, επιφανειακή ανάλυση, προχειρότητα, και ίσως (ίσως λέω) μια αφελής πρόταση η οποία σε μια πιο οργανωμένη κοινωνία ίσως ήταν πρωτίστως υπέρ όλων...

5/19/2011 01:20:00 pm  
Blogger mindstripper said...

Όντως mamma. Αλλά μεγάλα παιδιά είμαστε, απλά το προσπερνάμε.

Кроткая, μία ταυτότητα - ένα εισιτήριο σε Primavera και Wechter.

Εγώ, κατ' αρχάς καλώς ήρθες στο μπλογκ και σ' ευχαριστώ για το σχόλιό σου. Καταλαβαίνω όλα όσα γράφεις και τον τρόπο με τον οποίον τα γράφεις. Και δε διαφωνώ στο ότι ο Σαββόπουλος έχει κάνει αυτές τις δηλώσεις επιπόλαια και ίσως με τρόπο αφελή. Αλλά αυτό δεν αναιρεί τη βαρύτητα των λόγων του, για ένα τεράστιο, μείζον θέμα όπως το μεταναστευτικό, ειδικά στους παρόντες καιρούς που τα πράγματα έχουν πάρει τροπή απρόβλεπτη και επικίνδυνη. Οι αυτοδικίες έχουν ήδη ξεκινήσει.

Συμφωνώ με την κάποια στο twitter που έγραψε ότι όταν θα πρέπει να χαρακτηρίσουμε κάτι που θα είναι πραγματικά φασιστικό, θα μας έχουν τελειώσει οι λέξεις. Έχω διαβάσει κι έχω ακούσει πολλές ερμηνείες για τον φασισμό, έχω δει κι άλλες τόσες εφαρμογές στη ζωή μου, είτε προσωπική είτε επαγγελματική. Νομίζω θα συμφωνήσεις κι εσύ μαζί μου ότι βασικό συστατικό του είναι η κατάργηση της δημοκρατίας και ο απολυταρχισμός. Η λέξη κλειδί εδώ, όπως έγραψες κι εσύ, είναι αυτό το "όλοι". Όλοι οι λαθρομετανάστες. Το μόνο που βλέπω σ' αυτό είναι έλλειψη επιλογών, ανυπαρξία κριτηρίων, αδιαφορία κοινωνικού επιπέδου (για να μην πω ισοπέδωση αυτού σε ένα και μοναδικό, ταυτόσημο επίπεδο για όλους). Συμπληρώματα όπως "να τους πάμε όλους σε νησιά" και "έχουν κατακλύσει τις πλατείες μας" (μας;) είναι δηλώσεις πάρα πολύ βαριές. Δεν μπορώ να διακρίνω σε αυτές, ούτε στη θεωρία και πολύ περισσότερο στην πράξη τους, το παραμικρό ίχνος δημοκρατίας.

Εξακολουθώ λοιπόν να χαρακτηρίζω τη δήλωσή του φασιστική, αλλά συμφωνώ μαζί σου στο ότι αυτό δεν συμπεριλαμβάνει δόλο από μέρους του. Όσο για το αν αδικώ πολύ κάποιον που αγαπάω πολύ, θα σου πω το εξής. Εγώ στηρίχτηκα στα δικά του λόγια και έβγαλα το συγκεκριμένο συμπέρασμα - σωστό, λάθος, ό,τι κι αν είναι αυτό τέλος πάντων. Και ετούτο το ποστ θα το διαβάσουν 200-300 άνθρωποι. Εκείνος, λέγοντας αυτά που είπε, στηρίχτηκε σε μία εικόνα Αθήνας που δεν είναι πια όμορφη, που αποτελεί μία χωματερή, που πρέπει να καθαρίσει τις πληγές της και που πρέπει να αναβαθμιστεί με την απομάκρυνση των λαθρομεταναστών και των τοξικομανών (ας μη ξεχνάμε και την αναφορά σε αυτή τη μερίδα ανθρώπων) σε αραιοκατοικημένα νησιά. Σωστό, λάθος, ό,τι κι αν είναι αυτό, ας πούμε ότι δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ότι εκείνον θα τον ακούσουν εκατοντάδες χιλιάδες, αν όχι εκατομμύρια Ελλήνων. ΚΑΙ μεταναστών. ΚΑΙ τοξικομανών. Δεν μπορώ να είμαι ελαστική ή συναισθηματική με δηλώσεις οι οποίες μέσα τους στερούνται οι ίδιες και τις δύο προηγούμενες ιδιότητες, και διακρίνονται από ανικανότητα σοβαρής εκτίμησης μίας κατάστασης που πλέον φοβίζει όλους μας επί καθημερινής βάσης. Απ' όπου κι αν αυτές προέρχονται.

Αναφέρεις τέλος πώς όλα αυτά που πρότεινε ο Σαββόπουλος "αποτελούν ίσως μια αφελή πρόταση η οποία σε μια πιο οργανωμένη κοινωνία ίσως ήταν πρωτίστως υπέρ όλων". Στη θεωρία θα μπορούσα να συμφωνήσω μαζί σου. Αλλά στην πράξη ξέρουμε και οι δύο ότι κάτι τέτοιο δεν υφίσταται, όχι σε αυτήν εδώ τη χώρα, έτσι όπως έχει εξελιχθεί κι έτσι όπως συνεχίζει να αποσυντίθεται με το πέρασμα του καιρού. Και το κυριότερο, το πιο σημαντικό κι αυτό που δεν μπορώ να προσπεράσω, είναι ότι πολύ περισσότερο από εμάς τους δύο, το συγκεκριμένο το ξέρει, το έχει ζήσει, και το έχει βιώσει στο πετσί του ο ίδιος ο Σαββόπουλος.

Σου ζητώ συγνώμη για το "σεντόνι". Για τον μεγάλο (σε ηλικία) άνθρωπο Σαββόπουλο έχω μέσα μου μία πιο ήπια αντιμετώπιση, γι αυτό και απέσυρα τον αρχικό μου χαρακτηρισμό στο πρόσωπό του. Για τις δηλώσεις του ως εκείνου που ήταν και συμβόλιζε κάποτε όμως, όχι.

5/19/2011 03:18:00 pm  
Blogger Γιώργος Κατσαμάκης said...

συμφωνώ και εγώ από τα... Άνω Πατήσια... (με έστειλε εδώ η Renata)

http://vivliothekarios.blogspot.com/2011/05/blog-post_19.html

5/19/2011 03:56:00 pm  
Blogger gazakas said...

Συμφωνούμε κατά βάση, αλλά το "φασιστική" επιμένω ότι δεν το ξοδεύω έτσι εύκολα. Πάντως, φασιστική ή όχι, η δήλωσή του υπήρξε η αφορμή για μερικά πολύ ωραία κείμενα (εκτός από το δικό σου εννοείται), π.χ.:

http://mousikaproastia.blogspot.com/2011/05/blog-post_19.html

http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/24985

http://ypokeimena.blogspot.com/2011/05/blog-post_18.html

5/19/2011 04:34:00 pm  
Blogger mindstripper said...

Καλά έκανε η Renata και σε έστειλε από δω Γιώργο, έτσι κι αλλιώς κοντο-χωριανοί είμαστε. Καλώς βρεθήκαμε. :)

Εγώ, φτάσαμε σ' αυτό το σημείο της συζήτησης που πάντα με δυσαρεστεί στο μπλογκ, γιατί κανονικά θα έπρεπε να γίνεται πρόσωπο με πρόσωπο, με τίποτα κρασάκια ή μπύρες στο τραπέζι. Σ' ευχαριστώ για τα links, το ένα απ' αυτά δεν το είχα εντοπίσει. Να είσαι καλά.

5/19/2011 04:57:00 pm  
Blogger ZissisPap said...

Έχεις δίκιο...
Μια άλλη ανάγνωση της ιστορίας μας λέει ότι ο τόπος μας στερείτε από φρέσκα μυαλά με όραμα για το σήμερα, ας μην πιάσουμε το αύριο γιατί θα κλάψουμε πολύ. Άνθρωποι μιας άλλης εποχής, και δεν είναι μόνο ο Νιόνιος, προσπαθούν να εκφέρουν προτάσεις για το αύριο. Δυστυχία; Απελπισία; Θα πει κάποιος ότι αυτοί κατέχουν τη σοφία ως μεγαλύτεροι. Ίσως όχι πάντα. Και σίγουρα όχι όλοι. Οι δηλώσεις του Νιόνιου μου θύμισαν τους στίχους του σε παράφραση... Αφού δεν έχει κάτι νέο να μας πει καλύτερα να μην πει τίποτα...
Καλημέρα σε μια ηλιόλουστη Αθήνα!

5/20/2011 09:01:00 am  
Blogger gazakas said...

Ακόμη φασιστική η δήλωσή του; http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=277003

Χαίρομαι πολύ μετά από αυτή την επιστολή, γιατί βάζει τα πράγματα στη θέση τους, και μάλιστα με τον τρόπο που το έλπιζα κι εγώ...

5/20/2011 01:26:00 pm  
Blogger mindstripper said...

Γεια σου Ζήση. Εγώ το βρίσκω καλό άνθρωποι εκείνων των καιρών να προσπαθούν να εκφέρουν προτάσεις για το αύριο. Αυτό που βρίσκω άσχημο (αν έβαζα μέσα και τον παράγοντα της σοφίας θα μπορούσα να πω και αδικαιολόγητο), είναι οι προτάσεις τους να είναι ελλιπείς και άσχημα διατυπωμένες.

Εγώ, μα ναι, σαφέστατα. Γιατί να αλλάξει ο χαρακτηρισμός μου για την δήλωσή του, με τον τρόπο που έγινε και όπως ακριβώς εκφράστηκε εκείνη τη στιγμή; Αν δεν υπήρχαν δράσεις παρόμοιες με τη δική μου στην τελική, δεν θα υπήρχε και η αντίστοιχη αντίδραση από μέρους του. Το ότι ο ίδιος έστειλε την επιστολή που έστειλε στην Ελευθεροτυπία, δείχνει αν μη τί άλλο, ότι θεώρησε ότι έπρεπε να ξεκαθαρίσει τα λεγόμενά του καθώς αυτά δημιούργησαν σύγχυση και παρεξηγήσεις. Να σου πω την αλήθεια μου, δεν με ικανοποιεί πλήρως η απάντησή του, καθώς μιλάει για "καινούργια λογοκρισία" και "στοχοποίηση". Θέλω να πω, δεν διακρίνω κάποιο ύφος "συγνώμης" (και κάπου έγραφα γι αυτό) για την σύγχυση που μπορεί να έφερε ο λόγος του στη μερίδα των μεταναστών ή των τοξικομανών. Αλλά ας μην τα θέλω όλα δικά μου. Ναι μεν, υποθέτω ότι αυτή η "στοχοποίηση" ισχύει κατά ένα μεγάλο ποσοστό, αλλά υπάρχει και το άλλο ποσοστό, το σκεπτόμενο, που δεν στοχοποιεί, απλά ζυγίζει το βάρος τέτοιων δηλώσεων και την πιθανή επίπτωσή τους σε μία τρέχουσα πάρα πολύ άσχημη κατάσταση. Τέλος πάντων, πάλι γράφω πολλά. Το θέμα είναι ότι ο λόγος του τώρα είναι τουλάχιστον πλαισιοποιημένος και με επιχειρήματα. Και αυτή είναι η ουσία ενός δημοκρατικού διαλόγου.

Αν θέλεις πάντως, παρ' ότι μπορεί να μην συμφωνώ με το συνολικό ύφος, ρίξε και μία ματιά εδώ.

5/20/2011 03:03:00 pm  
Blogger gazakas said...

Πρώτα-πρώτα, και μόνο που στέλνει μια διευκρινιστική επιστολή είναι σαν να λέει: "συγγνώμη αν παρεξηγήθηκα."

Ο φίλος μου ο Argos μια χαρά τα λέει και αυτή είναι η ουσία της κριτικής μου στο όλο θέμα: ας πει κάποιος -με επιχειρήματα- ότι ο Σαββόπουλος λέει μπούρδες, αλλά πρέπει ντε και καλά να τις χαρακτηρίσει φασιστικές ή ρατσιστικές;

Όποιος ακούσει το ηχητικό απόσπασμα από την εκπομπή της Τετάρτης θα καταλάβει δύο πράγματα: α) αυτά που γράφει σήμερα είναι σαν καθαρογραμμένη απομαγνητοφώνηση των λεγομένων του, β) οι δημοσιογράφοι πραγματικά δεν έκαναν καμιά προσπάθεια να αποσαφηνίσουν τις προτάσεις του και μάλιστα μιλούσαν πολύ μεταξύ τους με τον ίδιο στον αέρα.

Εκεί που έχει απόλυτα δίκιο και διαφωνώ μαζί σου είναι στα περί "λογοκρισίας." Δε μιλάει γενικά και αόριστα για μια "καινούρια λογοκρισία", αλλά για μια "καινούρια λογοκρισία δια της διαστρεβλώσεως", πράγμα που ο υποφαινόμενος, αλλά και άλλοι, όπως ο chaca_khan, εντοπίσαμε από την πρώτη στιγμή. Δηλαδή δεν είχαμε, κυρίως στο twitter, αλλά και σε blog, "ένα θέαμα καβγατζίδικο, με ειρωνείες, εξυπνάδες και διαστρεβλώσεις" με το που κυκλοφόρησαν μέσω σπασμένου τηλεφώνου οι δηλώσεις του σαν "εξορία των μεταναστών στα ξερονήσια πρότεινε ο Σαββόπουλος"; Δεν υπήρξε μια απίστευτη ad hominem επίθεση εναντίον του Σαββόπουλου; Κι όμως, παρότι θεωρεί εαυτόν θιγμένον, πάλι ψάχνει να βρει μια εξήγηση και δεν στέλνει όσους τον λοιδόρησαν στο πυρ το εξώτερον...

5/20/2011 03:41:00 pm  
Blogger mindstripper said...

Πιθανώς να μην τους στέλνει στο πυρ το εξώτερον επειδή κατάλαβε το πόσο μεγαλειώδης ήταν η αοριστία και η απολυτοσύνη αυτών που δήλωσε. Επίσης, ένα φινάλε που έχει ως "Μα γιατί σιωπούν οι διανοούμενοι;" δεν μου δίνει καμμία μα καμμία αίσθηση συγνώμης. Ίσα-ίσα, μου βγάζει κάτι σε "Δεν πρόκειται κι εγώ να ξανασχοληθώ λοιπόν". Αλλά αυτά είναι καθαρά υποκειμενικές εκτιμήσεις, δεν μπορώ να ξέρω αν έχω δίκιο ή άδικο, με τον ίδιο τρόπο που δεν μπορείς να ξέρεις ούτε εσύ εάν όντως ο σκοπός της επιστολής ήταν η συγνώμη. Εικάζουμε και οι δύο και άκρη δεν θα βγάλουμε.

Αλλά νομίζω ότι έχουμε αρχίσει και μπαίνουμε σε κύκλους. Το αν θα πρέπει ντε και καλά να χαρακτηρίσει κάποιος φασιστικές ή ρατσιστικές δηλώσεις σαν του Σαββόπουλου, μπορεί να είναι ένα εύλογο δικό σου ερώτημα. Θεωρώ ότι έχω εξηγήσει τους λόγους που χαρακτήρισα φασιστική εκείνη τη δήλωσή του ξεκάθαρα σε ετούτο το ποστ. Στο προηγούμενο σχόλιο εξήγησα και τους λόγους για τους οποίους εμμένω σ' αυτόν τον χαρακτηρισμό. Επίσης, στο προηγούμενο σχόλιό μου έγραψα ότι "υπάρχει και το άλλο ποσοστό, το σκεπτόμενο, που δεν στοχοποιεί, απλά ζυγίζει το βάρος τέτοιων δηλώσεων και την πιθανή επίπτωσή τους σε μία τρέχουσα πάρα πολύ άσχημη κατάσταση." Το συγκεκριμένο ποσοστό στο οποίο θεωρώ ότι ανήκω και εγώ και αρκετοί άλλοι τριγύρω μου, δεν έχει να κάνει με τις διάφορες κατηγορίες των σκουπιδιών στις οποίες αναφέρεσαι εσύ, ο αγαπημένος Chaca Khan και υποθέτω και αρκετοί άλλοι, για τις οποίες έχω γράψει τη γνώμη μου και ξεκαθάρισα και τη θέση μου γι αυτές στην αρχή και στο τέλος του ποστ.

Θεωρώ ότι όλα όσα ρωτάς έχουν ήδη απαντηθεί.

5/20/2011 07:03:00 pm  
Blogger gazakas said...

Έχεις δίκιο για τους κύκλους. Θα ήθελα πάντως να κλείσω εκ μέρους μου αυτή τη συζήτηση με το παρακάτω απόσπασμα από σχετικό σχόλιο του Eliasστο buzz: "Υπάρχει μια αλήθεια: όταν μία χώρα καταφέρει να κατακτήσει ένα κάποιο βιοτικό επίπεδο κι έναν κάποιο σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι κοντινές (ή και μακρινές) χώρες αρχίζουν να αιμορραγούν προς αυτήν. Εκατομμύρια κόσμος δηλώνει με τις πράξεις του: "Τι φταίω εγώ, δηλαδή, που γεννήθηκα στη Λατ. Αμερική, στην Ασία, στην Αφρική; Γιατί να πληρώνω την καταγωγή μου;". Ο Τάκης Κονδύλης κάτι είχε πιάσει, κάτι ήξερε, όταν στην "Πλανητική Στρατηγική" άφηνε ένα ενδεχόμενο για το μέλλον, όπου τα δισεκατομμύρια του Τρίτου Κόσμου θα απαιτήσουν σταδιακά να καταναλώνουν ίδια ποσότητα τροφής, πλουτοπαραγωγικών πηγών και ενέργειας μ' όλους εμάς τους Δυτικούς. Κι αυτός που αγωνίζεται για το ζην είναι ισχυρότερος από αυτόν που αγωνίζεται για το ευ ζην. Ο Βορειοκορεάτης φυγάς που θα κάνει το 5.000 χιλιομέτρων ταξίδι προς την Ταϊλάνδη, λαδώνοντας κινέζους αστυνομικούς, περπατώντας τα βουνά του Λάος, τα ναρκοθετημένα και περιφρουρούμενα σύνορα της Βιρμανίας, καταλήγοντας στο Βορρά της Ταϊλάνδης, είναι μετά ικανός να κάνει τα πάντα για να επιβιώσει. Αυτό είναι το μέλλον. Ένα μέλλον πέρα από Αριστερά και Δεξιά, πέρα από καθιερωμένες ιδεολογίες και νοοτροπίες, καθώς ο Τρίτος Κόσμος αρχίζει να αμφισβητεί το πεπρωμένο του, να ζητάει να μην τιμωρηθεί επειδή υπέπεσε στο αμάρτημα να γεννηθεί τριτοκοσμικός. Ο Σαββόπουλος και οι δηλώσεις του θα μείνουν μια υποσημείωση της υποσημείωσης της υποσημείωσης στο βιβλίο του μέλλοντος, μετά από Χ χρόνια θα βλέπουμε το μπαζαρισμένο άρθρο και θα γελάμε."

5/21/2011 02:32:00 am  
Blogger macgiorgosgr said...

Το γεγονός ότι στην επιστολή του συνεχίζει να διατυπώνει το αίτημα "να φύγουν οι μετανάστες", τον καθιστά εντελώς συνειδητό ρατσιστή. Φασίστα ίσως όχι, αλλά σίγουρα ρατσιστή. Είναι τελείως διαφορετικό να πεις -πόσο μάλλον να γράψεις, που υποτίθεται ότι το σκέφτεσαι καλύτερα- "να φύγει ο εγκληματίας" από το να πεις "να φύγει ο a"· όπου a ισούται με οποιονδήποτε δεν μας αρέσουν τα μούτρα του, ήτοι μετανάστες, ομοφυλόφιλοι, κομμουνιστές, άστεγοι, πόρνες, δημόσιοι υπάλληλοι, κτλ.. Ο εγκληματίας είναι κάτι που αποτελεί πρόβλημα για την κοινωνία, γι' αυτό απομονώνεται. Ο μετανάστης δεν αποτελεί πρόβλημα. Ο εγληματίας μετανάστης ναι, όπως κι ο εγκληματίας ημεδαπός.
Τσιμουδιά για την αιτία που γεννάει μετανάστες, παράνομους και νόμιμους. Τσιμουδιά για την αιτία που γεννάει τις εξαρτήσεις. τσιμουδιά για όλα αυτά που θα περίμενε κανείς να ακούσει από έναν "προοδευτικό". Τσιμουδιά. Και ρίχνουμε κι ένα περί σιωπής των διανοούμενων να κάνουμε αίσθηση. Μα γι' αυτό σωπαίνετε και είναι καλύτερα έτσι. Γιατί αν αυτό είναι το καλύτερο που μπορείτε να πείτε, τότε δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα από σας και μας είστε αδιάφοροι.

Δεν με ξένισε καθόλου και ούτε λυπήθηκα. Φαινόταν από καιρό πού θα κατέληγε.

ΥΓ: Πρώτη φορά σχολιάζω στο blog σου. Τα σέβη μου.

5/21/2011 03:55:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Μικρή παρατήρηση: η έκφραση "να τους πάρουμε και να τους πάμε", αν αναφέρεται σε καναπέδες, βάζα ή βαλίτσες είναι απολύτα λογική. Αν αναφέρεται σε ανθρώπους θυμίζει μετακινήσεις και εκτοπίσεις πληθυσμών, σαν αυτές που έγιναν από τους νικητές του Β' παγκοσμίου πολέμου, από τη συνθήκη της Λωζάνης και από ολοκληρωτικά καθεστώτα. Υποτίθεται πως η δημοκρατική δύση παθαίνει αναφυλαξία ακούγοντας το όνομα του Στάλιν πχ, ο οποίος εφάρμοσε τέτοιες πρακτικές.
Αλλά προτείνει (ενίοτε κάνει κιόλας) τα ίδια.

Το να θεωρείς πως έχεις το δικαίωμα να πάρεις ανθρώπους, να τους βάλεις σε ένα καράβι και να τους πας εκεί που εσύ θεωρείς πως πρέπει να βρίσκονται, πώς μπορεί κανείς να το ονομάσει, αν όχι φασιστικό;

Και άντε και το κάναμε: ποιος θα καθαρίζει μετά τις σκάλες μας, θα φυλάει τους γέρους και τα μωρά μας, θα χτίζει τις οικοδομές μας και θα δουλεύει στα μπουρδέλα μας;
[σημειώνω πως το ερώτημα είναι ειρωνικό, για να μην παρεξηγηθώ].

5/22/2011 04:49:00 pm  
Blogger Tina said...

Καλό μου Mindstripper, έχω λίγο διαφορετική άποψη και από σένα αλλά και από το Νιόνιο σου (και λέω «σου» γιατί εγώ απλώς έκουγα τα τραγούδια του, δεν γνωρίζω ούτε θεώρησα ποτέ σκόπιμο να γνωρίσω την προσωπικότητά του).
Δε θέλω όμως να αναλύσω το «μεταναστευτικό» ούτε να πω τη γνώμη μου γι'αυτό, τουλάχιστον όχι έτσι, εδώ.
Θέλω όμως να σχολιάσω ... τα σχόλια σου, ή μάλλον το είδος των σχολίων που έκανες. Είναι όλα φορτισμένα συναισθηματικά. Ναι, «ξεκολλάει η καρδιά σου» να βλέπεις δίπλα σου - ή μάλλον από κάτω σου - τους μελαμψούς βιοπαλαιστές, να ζουν σε ανήλιαγα και μουχλιασμένα υπόγεια, τα παιδάκια τους - με βλέμμα ακόμα παιδακίσιο λαμπερό - να παίζουν στα βρωμόνερα νηστικά και μη εμβολιασμένα, τα σεντόνια τους στα παγκάκια τα βράδια του καύσωνα ή αν λίγο γνωριστείς μαζί τους να ακούσεις τις τραγικές τους ιστορίες για πολέμους, στιγνές δικτατορίες κλπ, κλπ, ΑΛΛΑ:
Η μετανάστευση των ασιατικών και αραβικών πληθυσμών στην Ευρώπη δεν είναι θέμα διαπροσωπικό, είναι θέμα βαθιά πολιτικό.
Αν χωριστούμε σε στρατόπεδα από τη μία οι ευαίσθητοι-αφελείς και από την άλλη οι ορθολογιστές-φασίστες απλώς τσακωνόμαστε «στα ρηχά».
Να πω μερικά παραδείγματα: Εσύ χαρακτηρίζεις φασίστα όποιον λέει να φύγουν οι λαθρομετανάστες. Ο φασίστας χαρακτηρίζει εσένα αφελή που νομίζεις ότι με αγκαλιές και αγάπες (δηλαδή με ελεημοσύνη) λύνεις το πρόβλημα αυτών των λαών, ενώ στην πραγματικότητα τους βοηθάς να το διαιωνίσουν με το να εγκαταλείψουν τις πατρίδες τους στα χέρια αιμοσταγών ηγετών και πολυεθνικών και να μετατραπούν εδώ σε κάτι λιγότερο από εξαθλιωμένους προλετάριους - και μαζί τους να συμπαρασύρουν και ένα μέρος του λαού που τους φιλοξενεί, βλέπε υποβάθμιση του κέντρου -. Ο Μαρξ τα πρωτουποστήριξε αυτά. Είναι κι αυτός φασίστας;
Και εσύ μπορείς να γνώρισες τα Πατήσια την τελευταία δεκαετία και να γουστάρεις την cult κατάσταση, ρώτα όμως και αυτούς που ζουν εκεί για δυο τρεις γενιές και δεν έχουν λεφτά να στείλουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία, ούτε μπορούν κάθε απόγευμα να τα πηγαίνουν στα πάρκα της Κηφισιάς για να παίξουν...
Και ο άλλος μύθος της ... πολυ-πολιτισμικότητας; δε χρειάζεται να επιχειρηματολογήσω εδώ. Ας διαβάσει κανείς τις κοινωνιλογικές αναλύσεις πάνω στο «πείραμα - ΗΠΑ». Α-πολιτισμικότητα είναι το αποτέλεσμα. Και η παράδοση αντικαθίσταται από την παγκοσμιοποιημένη αγορά. Και η κοινωνία των πολιτών - χρόνια τώρα- από την κοινωνία των καταναλωτών. Ναι, χρειαζόμαστε κι άλλους δούλους, ας έρθουν κι άλλοι, εμείς θα τους περιμαζεύουμε γιατί νομίζουμε ότι τους σώζουμε, και οι διαχειριστές του κόσμου θα χαίρονται που οι δούλοι γίνονται περισσότεροι.
Wetheothers

ΥΓ: Ως φασιστικές κοινωνίες, τα λεξικά της κοινωνιολογίας χαρακτηρίζουν τις κοινωνίες λαών που χαλιναγωγούνται από συνθήματα και θυμική-συναισθηματική αντιμετώπιση των πολιτικών ζητημάτων.

5/28/2011 04:10:00 pm  
Blogger macgiorgosgr said...

Το λεξικό που δίνει τέτοιον ορισμό στη "φασιστική κοινωνία" είναι εντελώς αντιεπιστημονικό, καθώς είναι "ο φασισμός" το λήμμα, η τρομοκρατική επιβολή της αστικής τάξης και όχι η κοινωνία. Τρομοκρατία είναι, όχι συναίσθημα. Ποιο λεξικό είναι αυτό αλήθεια;
Ο Μαρξ, πού ακριβώς, σε ποιο έργο του υποστήριξε ότι οι μετανάστες μετατρέπονται α πριόρι σε λούμπεν; Πώς σχετίζεται αυτό με την ισοπέδωση μετανάστης-εγκληματίας-αιτία προβλημάτων;

5/28/2011 05:35:00 pm  
Blogger Tina said...

@macgiorosgr:
Μάλλον δε διάβασες προσεκτικά τι έγραψα, δεν έγραψα ότι ο Μαρξ είπε ότι οι μετανάστες γίνονται λούμπεν και φυσικά δεν το είπε. Και το κυριότερο: από πού κατάλαβες εσύ ότι εννοώ - ή έστω υπαινίσσομαι- ότι φταίνε οι έρμοι οι μετανάστες για τα δεινά της κοινωνίας; Φίλε μου, στο ίδιο «στρατόπεδο» θα μπορούσαμε να είμαστε... απλώς εμένα δε μου αρέσει να τους υποστηρίζω ως «καημένους», θα ήθελα να μένουν στον τόπο τους και να πολεμάνε για τη ζωή που τους κλέψανε, όχι γιατί με ξεβολεύουν ή επειδή βρωμίζουν το ωραίο μου πάρκο, και άμα είμαι μάγκας ας μην ψηφίζω ή με τις αγορές μου να μην υποστηρίζω αυτούς που τους καταντούν έτσι. Είναι πολύ εύκολο να «ελεώ» από το ρετιρέ μου ή έστω από το δεύτερο τους κατοίκους των υπογείων.
Επίσης, έχεις δίκιο για τον «ορισμό» του φασισμού, ήθελα να πω ότι αυτό αποτελεί χαρακτηριστικό των υποστηρικτών φασιστικών κοινωνιών.
Επιπλέον τη ρήση αυτή του Μαρξ την αναφέρει στο βιβλίο του Political ideologies (2nd edition) o Andrew Heywood, μη με βάλεις να ψάξω σελίδες τώρα...
Να μου επιτρέψεις όμως να σχολιάσω το ότι αντιμετώπισες τα γραφόμενά μου με έντονη προκατάληψη ... δηλαδή όποιος στη δημοκρατική μας κοινωνία τολμήσει να πει ότι κάτι πρέπει να γίνει με τους εξαθλιωμένους μετανάστες είναι απ'ευθείας ρατσιστής, φασίστας, ακροδεξιό γουρούνι κλπ κλπ; Βλέπεις ότι υπάρχουν και άλλες απόψεις και, αν μου επιτρέπεις, είναι πιο ριζοσπαστικές από την «ελεημοσύνη» μας.
Και για να γίνω και λίγο πιο σκληρή... η δική σου απάντηση εκτός από προκατειλημένη, ήταν εμπαθής, «ρηχή» και δε διαφέρει στο ύφος και πολύ από τους άλλους που λένε να τους πετάξουμε στη θάλασσα. Sorry.

5/28/2011 09:08:00 pm  
Blogger macgiorgosgr said...

Θα μπορούσα να τρολάρω κι εγώ, αλλά τελευταία δεν είναι του γούστου μου. Ας επιχειρηματολογήσουμε λοιπόν. Εξέφρασα απλά απορίες, χωρίς εμπάθεια και ο μόνος χαρακτηρισμός πήγαινε στην αντιεπιστιημονικότητα που γράφτηκε, στην οποία συμφώνησες. Άρα λοιπόν, ο εμπαθής δεν είμαι εγώ. Παμ' παρακάτω.
Συνεχίζοντας όμως περί αντιεπιστημονικότητας (ή γλωσσικής παραφοράς), οι υποστηρικτές του φασισμού δεν βασίζονται στο συναίσθημα, αλλά στον ρατσισμό, τον σωβινισμό και τον εθνικισμό. Κάθε άλλο παρά συναισθηματική είναι η αντιμετώπιση. Σε ποιο λεξικό αναφέρονται αυτά; Κι αν όντως είναι χαρακτηριστικό φασίστα ο συναισθηματισμός τότε πώς πρέπει να χαρακτηρίσουμε το δακρύβρεχτο "ενώ στην πραγματικότητα τους βοηθάς να το διαιωνίσουν με το να εγκαταλείψουν τις πατρίδες τους στα χέρια αιμοσταγών ηγετών και πολυεθνικών και να μετατραπούν εδώ σε κάτι λιγότερο από εξαθλιωμένους προλετάριους";
Ο Μαρξ δεν έγραψε για τους μετανάστες, γενικά κι αόριστα. Έγραψε για την περίπτωση των Άγγλων κλωστοϋφαντουργών που εισήγαγαν αθρόα ξένους εργάτες με συμφωνίες. Δεν έρχονταν μόνοι τους, έρχονταν γιατί τους φέρνανε. Η ελληνική μετανάστευση προς Γερμανία μεριά δηλαδή, "μετά από πρόσκληση της κυβέρνησης". Κάτι που κάνει τώρα κι η ΕΕ, αλλά με το πρόσχημα της "ελευθερίας" της μετακίνησης, οπότε γίνεται πλέον εθελοντικά. Ο Μαρξ δεν γράφει ότι φταίνε οι ίδιοι γι' αυτό. Γράφει μάλιστα ο Μαρξ πολύ συγκεκριμένα ότι πρέπει οι ξένοι εργάτες να σταθούν στο ύψος της τάξης τους. Πουθενά δεν γράφει ότι δεν πρέπει να μεταναστεύουν ή ότι θα γίνουν σίγουρα και νομοτελειακά λούμπεν. Ο Andrew Heywood δεν μου φαίνεται για μαρξιστής, μάλλον το ανάποδο συμβαίνει. Η διαστρέβλωση των γραπτών και η απομόνωση "τσιτάτων" είναι συνήθης πρακτική άλλωστε. Δεν τα "πρωτουποστήριξε" ο Μαρξ αυτά, λοιπόν, όπως γράφεις -ή μάλλον αντιγράφεις-, αλλά ούτε καν έγραψε. Καταγράφει μια διαπίστωση και θέτει την προοπτική για να βγουν από αυτήν την κατάσταση. Ναι, οι μετανάστες είναι οι πρώτοι που κινδυνεύουν να εξαθλιωθούν και ένα μεγάλο κομμάτι τους εκεί καταλήγει. Για να μη συμβαίνει αυτό, υπάρχει ένας δρόμος και αυτό γράφει ο Μαρξ.
Όσο για το "να πολεμάνε για τη ζωή που τους κλέψανε". Ωραίο, δεν λέω, ίσως να το χαρακτήριζα και ρομαντικό. Όταν όμως βλέπεις ότι η ζωή σου δεν έχει νόημα και η χώρα σου μαστίζεται από πόλεμο ή ανεργία ή φτώχεια και "στην Γερμανία έχει δουλιές και λεφτά" ή "στο Βέλγιο ο κατ. μισθός είναι 1400", τότε τί κάνεις; Κάθεσαι να παλέψεις "τον αιμοσταγή δικτάτορα" κι ας κονομάς κανά τσιγαράκι λυπημένο κάθε μεθαύριο.
Στο φινάλε, γιατί να "γίνει κάτι με τους εξαθλιωμένους μετανάστες" κι όχι και/με τους "εξαθλιωμένους Έλληνες"; Διότι είναι αρκετοί, αν δεν το έχεις πάρει είδηση και δεν το βγάζω από το μυαλό μου. Τα στοιχεία το δείχνουν.
Θεωρείς ότι το να μη ψηφίζεις είναι μαγκιά και στην σωστή κατεύθυνση; Θεωρείς ότι το να επιλέξεις το ένα ή το άλλο μονοπώλιο αποτελεί πραγματικά λύση του προβλήματος; Απορίες εκφράζω και αν θες απαντάς.

5/28/2011 10:22:00 pm  
Blogger Tina said...

Δεν καταλαβαίνω τι γίνεται εδώ ... δε βρίσκω σημείο ουσιαστικής διαφωνίας. Εντοπίζω απλώς ότι «αντιγράφουμε» από διαφορετικού ύφους βιβλιογραφικές πηγές. Μάλλον φταίω εγώ με τη μανία μου να προσπαθώ να ξεφύγω από καθιερωμένες και ενίοτε προκάτ εκφράσεις γιατί έχω βαρεθεί τις ισχύουσες ταμπέλες και πλέον τις θεωρώ και επικίνδυνες γιατί μας εγκλωβίζουν στα ήδη ειπωμένα. Δεν είπα να μην ψηφίζουμε (;πού το λέει αυτό, μάλλον να προσέχουμε ποιον ψηφίζουμε εννοούσα).
Όμως βλέπεις τι εννοώ; Μιλάμε με προκατάληψη ο ένας στον άλλο, οκ κι εγώ δεν κάθομει να προσέχω τι γράφω, δεν μιλάω στο αμφιθέατρο, αλλά κι εσύ γιατί αμέσως με ένταξες σε αυτούς που - με καλυμένα πολιτισμένο λόγο, έστω - θέλουν να τους πνίξουμε στο Αιγαίο ... αυτό δε σκέφτηκες;
Να πω την αλήθεια δε νομίζω ότι μπορούμε να συζητήσουμε όπως πρέπει απο δω μέσα, αλλά μια και με ρώτησες ομολογώ ότι το θέμα της ψήφου με προβληματίζει έντονα και κάθε άλλο παρά μαγκιά δεν θεωρώ την αποχή (που έβγαλές ρε π... μου το συμπέρασμα ότιείπα κάτι τέτοιο;;). Και όπως προσπαθώ να πω τόση ώρα όχι μόνο δε θεωρώ ότι πρέπει να τασσόμαστε με το ένα ή το άλλο μονοπώλιο αλλά απεναντίας πρέπει και τη σκέψη καιτο λόγο μας να απεγκλωβίσουμε από τα υπάρχοντα «στρατόπεδα».

5/28/2011 10:48:00 pm  
Blogger mindstripper said...

Πρώτα απ' όλα, ζητώ συγνώμη για την μακροχρόνια απουσία μου επί των σχολίων. Μία αρρώστεια και στο καπάκι ένα ταξίδι στο εξωτερικό δεν μου επέτρεψαν να πάρω τον χρόνο μου και να απαντήσω στα γραπτά σας, παρ' ότι τα παρακολουθούσα όλον αυτόν τον καιρό.

Macgiorgosgr, καλώς ήρθες στο blog μου. Συμφωνούμε και στον τρόπο και στην έκφραση και βέβαια στην ουσία όλων αυτών που γράφεις. Όπως επίσης συμφωνώ απόλυτα και με την καλή μου την Krotkaya: "Το να θεωρείς πως έχεις το δικαίωμα να πάρεις ανθρώπους, να τους βάλεις σε ένα καράβι και να τους πας εκεί που εσύ θεωρείς πως πρέπει να βρίσκονται, πώς μπορεί κανείς να το ονομάσει, αν όχι φασιστικό;"

Επίσης δεν είναι ο σκοπός μου να κατευνάσω τα πνεύματα, αλλά επειδή γνωρίζω την Wetheothers προσωπικά, ξέρω ότι οι απόψεις της δεν διαφέρουν από τις υπόλοιπες εδώ (επί της ουσίας).

Και αναφερόμενη πλέον σε σένα Wetheothers, θα πω ότι η βασική διαφορά μας είναι ότι η προσέγγισή σου είναι καθαρά ορθολογιστική και θεωρείς την συναισθηματική (μου) αντίδραση, ας πούμε ως άτοπη. Επίσης, κατά έναν περίεργο τρόπο, έχεις συμπεράνει ότι οι συναισθηματικές (μου) αντιδράσεις στηρίζονται σε "αγκαλιές και αγάπες (δηλαδή σε ελεημοσύνη)". Ίσως να φταίει ο τρόπος που έχω γράψει το ποστ ή ο τρόπος που εκφράζομαι γενικότερα (ο οποίος είναι όντως συναισθηματικός και δεν θα αλλάξει ποτέ και το ξέρεις κι από πρώτο χέρι) ΑΛΛΑ συμβαίνει το αντίθετο απ' αυτό που έχεις συμπεράνει. Δεν λυπάμαι αυτούς τους ανθρώπους και ούτε θεωρώ cult καμμία κατάσταση. Τους θεωρώ συντοπίτες μου επειδή απλούστατα, τόσα χρόνια στα Κάτω Πατήσια, μαζί τους ζω και με αυτούς συναναστρέφομαι. Το ότι αυτοί οι άνθρωποι έχουν έρθει σε αυτήν εδώ τη χώρα, έχουν προσπαθήσει όπως μπορούσαν και με ότι μέσα είχαν και έχουν να στηρίξουν τις οικογένειές τους, έχουν ήδη ξεριζωθεί από τις πατρίδες τους, έχουν παλέψει να προσαρμοστούν σε μία κοινωνία που δεν τους δέχεται παρά μόνο όταν πρόκειται να δουλέψουν μαύρα για να καθαρίσουν σπίτια, να ξεβοτανίσουν χωράφια, να βάψουνε τοίχους και να πέφτουνε σαν τις μύγες δουλεύοντας για τα Ολυμπιακά -καμάρια Ελληνικού κράτους- έργα και άλλα πολλά, για μένα δεν σημαίνει ότι είναι καημένοι. Δεν τους λυπάμαι, οργίζομαι. Αναφέρεις ότι θα ήθελες "να μένουν στον τόπο τους και να πολεμάνε για τη ζωή που τους κλέψανε". Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο μαζί σου, ειλικρινά.
Μόνο, πρόσεξε το πρίσμα τώρα, πρόσεξε ποιά είναι η διαφορά μας. Εσύ θεωρείς ότι ζωή τους είναι αυτή που άφησαν στις πατρίδες τους. Εγώ θεωρώ ότι η ζωή τους είναι πλέον σ' αυτόν εδώ τον τόπο. Και γι αυτήν εδώ τη ζωή, ναι, πρέπει να πολεμήσουνε. Δε θα έρθει κανένας Σαββόπουλος από τον οποίον, όπως πολύ σωστά το θέτει ο macgiorgosgr θα περίμενε κάποιος μία προοδευτική προσέγγιση, να γυρίσει να πει "να φύγουν ΟΛΟΙ οι λαθρομετανάστες" από το κέντρο της Αθήνας. Δεν του το επιτρέπω. Ας έρθει να ζήσει για κανέναν χρόνο σ' αυτές τις περιοχές πρώτα, ας πάει μία βόλτα στο εξωτερικό ως μεροκαματιάρης και όχι ως τουρίστας στο γύρο της πόλης, και μετά ίσως να δεχτώ ότι μπορεί να έχει άποψη επί του θέματος. Και δεν πρόκειται να κάτσω να το δω ορθολογιστικά, δε με νοιάζει ούτε το τί έχει πει ο Μαρξ ούτε κανένας. Με νοιάζει αυτό που γίνεται στη χώρα μου. Και είναι το ίδιο που γίνεται σε ΠΟΛΛΕΣ ευρωπαϊκές χώρες, δεν είμαστε εμείς οι μοναδικοί παθόντες ως λαός. Είμαστε όμως μοναδικοί στο να αναδεικνύουμε τους ίδιους και τους ίδιους αλήτες που κυβερνούν αυτή τη χώρα και την αφήνουν στο έλεος της ψηφοθηρίας τους. Κι έρχομαι να συμφωνήσω στο εκατό τοις εκατό μαζί σου για το δικαίωμα της ψήφου και το ότι η αποχή μόνο μαγκιά δεν είναι. Αυτό κι αν είναι ουτοπιστικό βεβαίως και από τις δυο μας, το ξέρεις, έτσι; Αλλά τέλος πάντων, όλα αυτά είναι μία καλή έναρξη συζήτησης που θα γίνει από κοντά και πρόσωπο με πρόσωπο, κάποια στιγμή.

Είναι πάρα πολλά αυτά που είχα στο μυαλό μου να γράψω. Δεν με βοηθά ούτε ο γραπτός λόγος ούτε και αυτή η περίοδος, που είναι γεμάτη με τρεξίματα πάσης φύσεως. Σας ευχαριστώ όλους πάρα πολύ για τα σχόλιά σας.

6/08/2011 03:13:00 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home